Εισηγήσεις για ριζικές αλλαγές σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια ζήτησε ο Κ. Πιερρακάκης από το υπ. Παιδείας και τo Νομικό τμήμα

Dec 30

Αίτημα προς τις καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας κατέθεσε, με εντολή του υπουργού Κ. Πιερρακάκη, ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Κατσαρός, να κάνουν εισηγήσεις, μέχρι τέλος του Γενάρη, σχετικά με με τη νέα μεταρρύθμιση που ετοιμάζεται για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.


Η μεταρρύθμιση, σύμφωνα με τις εισηγήσεις που ζητήθηκαν από τις υπηρεσίες, έχει δύο κατευθύνσεις:


  1. Η μία κατεύθυνση να αντιμετωπίζει τα προβλήματα της καθημερινότητας στις υπηρεσίες, σε σχέση με τον πολίτη και να καταπολεμηθούν οι "αγκυλώσεις" καθυστέρησης διευθέτησης υποθέσεων εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, και
  2. Η δεύτερη κατεύθυνση να έρθουν στα "ίσια" οι "στρεβλώσεις" που συνεχίζουν να προκαλούν νομοθετήματα του παρελθόντος, που εδώ και πολλά χρόνια κανείς υπουργός δεν άγγιξε, φοβούμενος τις αντιδράσεις (καταλήψεις κλπ).


Στις προθέσεις του υπουργού Κ. Πιερρακάκη, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, είναι:


  • Τη νέα μεταρρύθμιση να την ανακοινώσει αφού ολοκληρωθεί η ψήφιση των έξι νομοσχεδίων που έχει "δρομολογήσει".
  • Να κάνει ευρύ διάλογο με εκπαιδευτικούς φορείς και πολιτικά κόμματα , καθώς και δια ζώσης συζήτηση με "μάχιμους" εκπαιδευτικούς και μαθητές μέσα στα σχολεία.


Ειδικότερα, η μεγάλη μεταρρύθμιση για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, θα προβλέπει τα εξής:


Α.
Θα αντιμετωπίζει προβλήματα της καθημερινότητας στα σχολεία θέτοντας, μεταξύ άλλων δικαιώματα - υποχρεώσεις μαθητών απέναντι στο σχολείο.


Β.
Θα προβλέπει αυστηροποίηση των ποινών των μαθητών.


Γ.
Θα καταργεί το νόμο "Γαβρόγλου" για τον διορισμό των εκπαιδευτικών και θα θεσμοθετήσει ένα νέο υβριδικό σύστημα. Με το νέο σύστημα διορισμών ένα ποσοστό προκηρυσσόμενων θέσεων θα γίνεται μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, κι ένα άλλο αποκλειστικά με μοριοδότηση.


Δ.
Θα θεσμοθετήσει το Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο βρίσκεται στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας από το Νοέμβριο του 2018, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί.


Το Εθνικό Απολυτήριο θα είναι συμβατό τόσο με τις διεθνείς τάσεις όσο και με το κεκτημένο των πανελλαδικών εξετάσεων.


Θα τεθεί, ως προϋπόθεση στους μαθητές, εκτός από την επιτυχή ολοκλήρωση των τριών τάξεων του Λυκείου, και η κατοχή ενός αναγνωρισμένου Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν- να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας ή με Voucher.


Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.


Ε. Θα ορίσει το πλαίσιο της ελεύθερης επιλογής σχολείου από τους μαθητές. Προϋπόθεση θα αποτελεί να υπάρχει κενή θέση στο σχολείο υποδοχής.


Ζ. Απλούστευση και ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς.


Η. Θεσμοθέτηση Τεστ ανίχνευσης τάσεων, κλίσεων και δεξιοτήτων σε όλους τους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας.


Θ. Συστηματική Συμβουλευτική στα σχολεία η οποία θα γίνεται επαγγελματικά.


Ι. Η υποδομή των σχολείων να διατίθεται για συναυλίες και άλλες δραστηριότητες. Το σχολείο να ανοίξει στην τοπική κοινότητα, σε εθελοντικές δράσεις στη γύρω περιοχή.


Κ. Τη θεσμοθέτηση του “Νομικού Συμπαραστάτη” για να υποστηρίζει ζητήματα εκπαιδευτικών καθώς και το έργο των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.


Ο υπουργός, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εξετάζει το τρόπο δόμησης αυτού του νέου θεσμού, δηλαδή εάν θα είναι ένα Γραφείο “Νομικού Συμπαραστάτη”, ανά περιφέρεια ή ανάλογα με τον αριθμό Διευθύνσεων.


Οι αρμοδιότητες του “Νομικού Συμπαραστάτη” θα έχουν δύο κατευθύνεις:


  1. Η μία θα υποστηρίζει νομικά τα στελέχη εκπαίδευσης Διευθυντές Εκπαίδευσης Διευθυντές Σχολείων, Συμβούλους Εκπαίδευσης κλπ.
  2. Η δεύτερη κατεύθυνση θα έχει ατομικά τον εκπαιδευτικό.


Η νομική υποστήριξη του εκπαιδευτικού θα έχει σχέση καθαρά με τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα.


Λ. Αλλαγή του τρόπου αποτύπωσης των κενών στα σχολεία, ώστε πριν το καλοκαίρι να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών και στη διάρκεια του διδακτικού έτους να απομένει με "εξπρές" διαδικασίες η πρόσληψη για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών (ασθένεια, εγκυμοσύνη κλπ).