Πιερρακάκης-Επαγγελματική Εκπαίδευση: Αλλαγές σε ΕΠΑΛ και ΙΕΚ - «Το Σεπτέμβριο του ‘25 το πολλαπλό βιβλίο»

Jan 14

Ομιλία του Υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ: «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης»


Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων μίλησε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σχετικά με το νέο νομοσχέδιο που θέλει να φέρει το ΥΠΑΙΘΑ αναφορικά με την Επαγγελματική Εκπαίδευση.


Σύμφωνα με όσα ανέφερε, αναγκαία κρίνεται η εξέλιξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ώστε αυτή να μπορεί πλέον να ανήκει «προνομιακά» στο πεδίο της κατασκευής και της υλικής δημιουργίας, οι οποίες επανέρχονται μέσα από την ώσμωσή τους με την τεχνολογία. Στη συνέχεια τονίζει ότι η Ελλάδα δεν έχει τόσο αναπτυγμένη την Τεχνική Εκπαίδευση, όπως και άλλες χώρες της νότιας Ευρώπης, σε σχέση με αυτές της κεντρικής.


«Η μεταρρύθμιση δεν είναι μία στατική διαδικασία όπου φέρνουμε έναν νόμο που είναι το τέλειο όλων και αυτό το τέλειο όλων δεν το πειράζουμε στην πορεία, ακόμη ο καθένας και για τον εαυτό του και για την εκάστοτε διοίκηση του εκάστοτε Υπουργείου. Τόσο το γράμμα του νόμου, τα βιβλία του νόμου όσο και οι οθόνες του κώδικα για εμάς τους πληροφορικούς είναι πράγματα δυναμικά. Διαρκώς προσθέτεις», τόνισε ο υπουργός, υποστηρίζοντας ότι είναι απαραίτητος ο διάλογος που θα φέρει ενσωμάτωση περισσότερων ιδεών και απόψεων.


«Η πραγματικότητα, καταρχήν, ξεκινάει από αυτή τη σύλληψη των campuses, των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) όπου πρακτικά έχουμε συστέγαση – ειπώθηκε σωστά, και από αρκετούς από εσάς – αλλά η συστέγαση δεν συνεπάγεται ώσμωση και διαλειτουργικότητα. Tο Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος ήταν μία εξαιρετική πρωτοβουλία να το επισκεφτούμε με τον Πρωθυπουργό γιατί οπτικοποιεί αυτό που πρέπει να πετύχουμε. Θέλουμε, να μπορέσουμε να στήσουμε 60 τέτοιες δομές, καταρχήν, σε όλη τη χώρα με μία γενικευμένη φιλοσοφία campus όπου θα στοχευθούν και θεματικά», είπε ο υπουργός.

Αλλαγές ανακοίνωσε ακόμα, λέγοντας πως για την ανανέωση των εξοπλισμών και τις εκάστοτε βελτιώσεις θα υπάρξει ένα οικονομικό «μαξιλάρι» του ύψους των 114 εκατομμυρίων. Ακόμα, αυτό που είναι επιθυμητό να γίνει είναι να πειραχθεί το θεσμικό πλαίσιο, το οποίο «κρατούσε» από το 1985, ενώ ο υπουργός προανήγγειλε τη λύση «ασυνεχειών» και «αστοχιών» μέσω της... δημιουργικότητας!


Σχετικά με τα ΕΠΑΛ στόχος είναι «οι καινοτομίες των πρότυπων ΕΠΑΛ να διαχυθούν στο σύνολο των ΕΠΑΛ. Σ’ αυτό το πλαίσιο λοιπόν, θα δείτε αρκετές αλλαγές να δρομολογούνται από τον Σεπτέμβριο του ‘25», ενώ από το ίδιο διάστημα θα εισαχθεί και το πολλαπλό βιβλίο.


Αλλαγές θα πραγματοποιηθούν σε σχολεία, αλλά και ΙΕΚ, όπου «η αλλαγή της επωνυμίας είναι προφανώς το πρώτο σκέλος», καθώς έρχονται «ανάμεσα σε άλλα, 130 νέοι οδηγοί κατάρτισης εισάγονται στα ΙΕΚ τώρα, τον Φεβρουάριο. Οι 130 νέοι οδηγοί κατάρτισης είναι τα προγράμματα σπουδών του επιπέδου 5. Οι οδηγοί κατάρτισης αυτοί, εν πολλοίς, περιγράφουν/περιλαμβάνουν νέα επαγγέλματα».


Ο υπουργός ανακοίνωσε ακόμα ότι «Τα ΓΕΑΣ τι είχαν έρθει να πουν; Ότι πρέπει να έχουμε γραφεία διασύνδεσης ουσιαστικά των ΙΕΚ με την αγορά εργασίας, το λογικό. Αυτά τώρα, θα ξεκινήσουν να στελεχώνονται. Και η λογική αυτού του νόμου ποια είναι; Ότι αυτές οι δομές δεν πρέπει να αφορούν μόνο τα σημερινά ΙΕΚ, ΣΑΕΚ, πρέπει να αφορούν όλη τη δομή του campus».


Τέλος, σχετικά με τους εκπαιδευτικούς τόνισε πως «ευρύτερα ζητήματα όπως αυτά ετέθησαν για τους αναπληρωτές, στο οποίο συμφωνούμε, στρατηγικός μας στόχος είναι να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών σε συνάρτηση με τους μόνιμους διορισμούς».