Newsletter Φεβρουαρίου 2024

Μια χρήσιμη ιδέα 

Μια χρήσιμη ιδέα: Φτιάξτε με τους/τις μαθητές/τριες ένα Σχολικό Μουσείο

Οι μαθητές/τριες σε συνεργασία μεταξύ τους και με τους/τις εκπαιδευτικούς συγκεντρώνουν υλικά, που μπορούν να βρουν με συνεργατικό τρόπο στο σπίτι τους ή στο φυσικό περιβάλλον, και φτιάχνουν μικρές συλλογές μέσα στο σχολικό χώρο (π.χ. λαογραφικές, φυσικής ιστορίας, τεχνολογίας Η/Υ, σπάνιων πετρωμάτων, κοχυλιών, κινητών τηλεφώνων κ.λπ.). Το σχολικό μουσείο θα μπορούσε να συνδεθεί και με την τοπική ιστορία της κοινότητας, όπου εδρεύει η σχολική μονάδα.

Εναλλακτικά, μπορούν να δημιουργηθούν εικονικά ψηφιακά μουσεία στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, οι μαθητές/τριες φωτογραφίζουν κειμήλια και στη συνέχεια δημιουργούν τρισδιάστατες αναπαραστάσεις αντικειμένων από τη Λαϊκή Τέχνη και πολιτισμό με τη χρήση 3D printers. Οι φωτογραφίες αντικειμένων σε συνδυασμό με τα τρισδιάστατα μοντέλα θα αποτελέσουν ένα σχολικό διαδραστικό μουσείο λαογραφίας, το οποίο μπορεί να είναι αναρτημένο στη σχολική ιστοσελίδα.


Παράδειγμα 2:
Ανακοινώσεις του τύπου «Η καλή είδηση της εβδομάδας»: κάθε Παρασκευή στην πρωινή συγκέντρωση ένας μαθητής/μια μαθήτρια αναλαμβάνει να κοινοποιήσει μια καλή είδηση, π.χ. μπορεί να αφορά κάποιον συμμαθητή/τρια που διακρίθηκε σε διαγωνισμό, μια καλή πράξη, μια ευχάριστη στιγμή στο σχολείο, κ.ο.κ.

Η Ελληνική εκπαίδευση στον κόσμο

Οι μισθοί των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι από τους χαμηλότερους στην Ε.Ε.

Οι μισθοί των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι από τους χαμηλότερους ανάμεσα στις χώρες μέλη της Ε.Ε. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat με όρους αγοραστικής δύναμης τους καλύτερους μισθούς έχουν οι εκπαιδευτικοί στη Γερμανία, το Λουξεμβούργο, την Ελβετία και τη Δανία. Αντίθετα χειρότερους μισθούς με όρους αγοραστικής δύναμης από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς σε χώρες της Ε.Ε. έχουν μόνοι οι Εκπαιδευτικοί της Βουλγαρίας, της Πολωνίας, της Ουγγαρίας και της Λετονίας.

Ματιές στο μέλλον της Εκπαίδευσης

Ο συνδυασμός εικονικής πραγματικότητας και τεχνητής νοημοσύνης θα αλλάξει τον τρόπο που μαθαίνουμε
Ο συνδυασμός της τεχνολογίας της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality), με τη χρήση της οποίας οι μαθητές/τριες φορώντας ειδικές συσκευές ή γυαλιά μπορούν να εμβυθίζονται σε τρισδιάστατους εικονικούς κόσμους, με αυτή της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) αλλάζει τον τρόπο θα μαθαίνουμε μελλοντικά.
Για παράδειγμα, φανταστείτε ότι ένας/μιας μαθητής/τρια «συναντά» μέσω εικονικής πραγματικότητας μια ηλικιωμένη επιζήσασα του Άουσβιτς, περιδιαβαίνουν μαζί τους χώρους των κρατουμένων στο στρατόπεδο και συζητάει μαζί της για τις εμπειρίες της εκείνα τα χρόνια. Οι απαντήσεις της επιζήσασας παράγονται ανάλογα με τις ερωτήσεις του/της μαθητή/τριας με βάση την τεχνολογία στην οποία βασίζεται και το ChatGPT.

Το μοριοδοτούμενο πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο «Διαχείριση Σχολικής Ζωής: Ηγεσία, Διαφορετικότητα, Συμπερίληψη» (διάρκεια 9 μήνες, 400 ωρών) ξεκινάει το νέο του κύκλο τη Δευτέρα 19/2. Οι εγγραφές ήδη ξεκίνησαν. Για να μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του εδώ. Για να εξασφαλίσετε τη θέση σας σε αυτό εγγραφείτε εδώ.