Newsletter Οκτωβρίου
Μια χρήσιμη ιδέα
Σε διάφορα σχολεία έχει εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία το σύστημα της αξιοποίησης βοηθών μαθητών που επικουρούν τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια των εφημεριών τους. Σύμφωνα με το εν λόγω σύστημα εθελοντές μαθητές εφημερεύουν από κοινού με τους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων επιτηρώντας την τήρηση της ευταξίας στην αυλή και στους άλλους χώρους του σχολείου.
Το εν λόγω σύστημα μπορεί να επιφέρει τα ακόλουθα θετικά αποτελέσματα:
• Συνειδητοποίηση του είδους και της έκτασης της σχολικής παραβατικότητας από τους ίδιους τους μαθητές.
• Καλλιέργεια πνεύματος υπευθυνότητας από τους μαθητές.
• Σύσφιξη των σχέσεων με τους συνεφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
• Αποτελεσματικότερη και πιο έγκαιρη αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το εν λόγω σύστημα απαιτεί καλή οργάνωση, σαφή περιγραφή των καθηκόντων των συνεφημερευόντων μαθητών και κίνητρα ώστε να διασφαλιστεί η συμμετοχή επαρκούς αριθμού μαθητών (οι οποίοι μην ξεχνάμε πως για κάποιο διάστημα χάνουν το διάλειμμά τους). Τέλος, είναι σημαντικό να επισημανθεί πως ο εν λόγω θεσμός είναι «άτυπος» και επομένως δεν απαλλάσσει τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό από τα κατά νόμο καθήκοντά του.
Για να πάρετε περισσότερες ιδέες για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού επισκεφθείτε στην πλατφόρμα μας το αντίστοιχο μάθημα στη διεύθυνση: https://edupath.gr/course/bullying
Η Ελληνική εκπαίδευση στον κόσμο
Η Ελλάδα διαθέτει ένα σημαντικό αριθμό Ρομά μαθητών. Σύμφωνα με τα στοιχεία διεθνών ερευνών στην Ελλάδα μόλις το 16% των μαθητών αυτών τελειώνει το Λύκειο σε σύγκριση με το 95.7% των μαθητών του γενικού πληθυσμού. Σήμερα, περίπου το ένα τρίτο των Ρομά σε σχολική ηλικία φοιτά στο σχολείο. Παρά τις διαχρονικές προσπάθειες στο πεδίο αυτό, η πρόοδος είναι αργή και μένουν πολλά να γίνουν μέχρι να καταφέρουμε όλα τα παιδιά Ρομά να φοιτούν κανονικά στο σχολείο, όπως και οι συμμαθητές τους. Σε άλλες χώρες με συμπαγείς πληθυσμούς Ρομά η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Ουγγαρία, τη Γαλλία και την Πολωνία, όπου έχουν καταφέρει να εντάξουν πολύ περισσότερους μαθητές αυτής της κατηγορίας (σίγουρα πάνω από το 50%) στο εκπαιδευτικό της σύστημα.